Grafická reklama a reklamní bannery na webu
Grafická reklama na webových stránkách je nekončící fenomén. Mnoho firem chce stále reklamní bannery, které je zviditelní, zvýší povědomí o jejich značce, či propagují různé akce.
Na začátku bychom měli vědět, že grafická reklama vždy musí splňovat pravidla pro tvorbu reklamních formátů.
V rychlosti si projdeme základní pravidla grafické reklamy. Nebudeme se bavit o tom, jak bannery vytvářet, či kreslit.
Základní požadavky na grafickou reklamu:
a) texty a obrázky musí být jasně čitelné a relevantní
b) reklama musí být čitelná zleva doprava
c) nesmí napodobat systémová, nebo webová upozornění v prostředí operačního systému
d) nesmí mít průhledné pozadí
e) animované prvky nesmí být příliš agresivní
f) nesmíte porušovat autorská práva
Tato pravidla si pohodlně a kdykoliv dohledáte.
Chtěl bych se zaměřit na jinou věc, kterou jsou rozměry bannerové reklamy. Jako lektor často narážím na kurzu online marketingu, na dotazy, které rozměry se nejčastěji používají.
Díky soustavné práci pro rozmanité klienty jsem vytvořil případovou studii, kde jsem posuzoval výkonnost bannerů podle počtu prokliků. Z jejích výsledků je pro nás v současné chvíli nejdůležitější informace, na které velikosti reklamních bannerů na webu se nejvíce kliká.
Zde jsou seřazené jednotlivé velikosti s největším počtem prokliků. Seřazeny jsou od sestupně.
- 480×300
- 300×250
- 300×600
- 970×310
- 728×90
Ono je to hezké, vidět takto seřazené. Musíme, ale vzít v potaz, kde se dlouhodobě bannery umisťují, případně jakou metodu cílení volíme.
Neexistuje přesný návod na to, které konkrétní rozměry používat. Z praktického hlediska bych volil využít všechny dostupné formáty. Tyto si pak zanalyzovat a ponechat formáty s nejlepším výkonem.