KONZULTACE ZDARMA
774 995 081
Blog
Hlavní strana Uncategorised Jak na GDPR v mailingu?

Jak na GDPR v mailingu?

GDPR

Asi už každý slyšel o “strašákovi” jménem GDPR. V tomto článku se nebudu rozepisovat a o celé problematice, ale vykousnu z ní jen část, která se týká mailingu.

V PrimaFuture.cz, jakožto v on-line marketingové agentuře, vytváříme také mailingové kampaně pro naše klienty a díky tomu jsem dal dohromady náležitosti, které by neměli chybět u sběru mailů.

GDPR platí pro všechny subjekty, které jakkoliv manipulují s osobními údaji. Osobními údaji se rozumí například jména, příjímení, adresy, či e-mailová adresa.

Vztahuje se na vás v případě,že:

a) prodáváte zboží či služby fyzickým osobám

b) posíláte mailing

c) vytváříte si databázi e-mailových kontaktů

Získáváme nové kontakty

Vždy budete potřebovat souhlas od uživatelů, kteří od vás nenakoupili, ale chtějí dostávat novinky, či se přihlásí k odběru newsletteru.

Zde je skvělý “fígl” využívat tzv. double opt-in, tedy dvojité potvrzení. Celý “fígl” spočívá v tom, že uživatel chce odebírat novinky, dostane potvrzovací e-mail se souhlasem, a teprve po kliknutí v potvrzovacím e-mailu je zařazen do databáze.

Hlavní výhoda tohoto způsobu je ověření, že je e-mail platný a zároveň jednoznačně dokážete, že se daný uživatel přihlásil dobrovolně k odběru.

Náležitosti souhlasu

Abyste předešli jakýmkoliv problémům, do potvrzovacího mailu byste měli přidat info co a jak dlouho budete zpracovávat.

a) jaké údaje zpracováváte

b) za jakým účelem 

c) jak dlouho

d) jaká jsou práva uživatele

e) proč je můžete zpracovávat

Souhlas má ještě další požadavky a sice, že byl udělen:

a) jednotlivě

b) vědomě

c) svobodně

d) informovaně

e) omezeně

Pracujeme se stávajícími kontakty

Pokud jste získali kontakty, které nevyhovují zásadám GDPR, je potřeba přizpůsobit sátvající souhlasy, abyste je nemuseli získávat znovu.

Budeme-li se bavit o stávajících zákaznících, můžete zpracovávat osobní údaje bez souhlasu a také jim zasílat obchodní sdělení. Zde ale pozor, co to znamená. Bavíme se o situaci, kdy uživatel nakoupí, můžete zpracovat jeho e-mailovou adresu a na ni posílat obchodní sdělení týkající se vlastních (i souvisejících) výrobků a služeb. Existuje pro to termín oprávněný zájem správce.

Obecně platí, snažte se vyhnout všem problémům spojeným s GDPR tím, že si směrnici nastudujete a implementujete.

Kontaktovat nás
Nahoru