KONZULTACE ZDARMA
774 995 081
Blog
Hlavní strana Google AdWords Konverze napříč zařízeními

Konverze napříč zařízeními

Dnes je již naprostou normou, že uživatelé používají různá zařízení na procházení internetu a nakupování. My můžeme celý nákupní proces měřit a vidět tak efektivnost našich kampaní.

Občas se ale stává to, že uživatel vidí reklamu ve svém mobilním zařízení, klikne na ni a chce nakoupit. Ovšem e-shop není moc dobře přizpůsobený na mobily, tak se uživatel rozhodne, že nákup dokončí až na svém PC. Jak zjistit, ke kolika takovým konverzím došlo?

Takové konverze jsou nazvány jako Konverze napříč zařízeními a v AdWords si můžeme nastavit jejich zobrazování. Nejdříve musíme v Nástrojích nastavit, zda chceme mít zobrazovaný počet samotných konverzí nebo konvertovaných kliknutí. Je potřeba i zvolit, v jakém sloupci se nám mají hodnoty ukazovat.

obr1

 

Po nastavení je potřeba už jen přidat nový sloupec, kde vybereme Metriku Konverze – Konverze z různých zařízení.

obr2

Konverze z různých zařízení se pak zobrazují takto:

obr3

 

Jaké jsou nejčastější důvody dokončení konverze na jiném zařízení?

  • může se stát, že uživatel chce objednat přes mobilní telefon ale dostane se mimo dosah internetu, rozhodne se tak že konverzí dokončí až na PC
  • uživatel je na veřejné wifi na mobilním zařízení či tabletu a nechce při platbě zadávat údaje o platební kartě, tak radši dokončí nákup doma
  • e-shop není optimalizovaný pro mobilní zařízení či tablety – uživatel se v něm špatně orientuje nebo se mu zobrazuje klasická verze webových stránek – uživatel se tedy rozhodne že konverzi dokončí až na PC

 

Co udělat, pokud ve svém účtu AdWords uvidíte velký počet konverzí napříč zařízeními?

  • Zkontrolovat, zda máte web plně optimalizovaný a uživatelsky přívětivý pro PC i všechna mobilní zařízení.
  • Zamyslet se nad tím, jak uživateli ještě ulehčit nákup napříč všemi zařízeními. Např. uložení nákupního košíku a jeho odeslání na email – aby poté mohl uživatel rychle dokončit objednávku na jiném zařízení.

 

Kontaktovat nás
Nahoru