Využití skriptů pro Google AdWords
Máte tolik práce s Google AdWords, že nevíte co dělat dříve? Zda vytvářet kampaně, či je editovat, nebo vše vyhodnocovat?
Existují úžasní pomocníci, kteří dokáží některé činnosti automatizovat a tím šetřit Váš čas. Jmenují se skripty. Díky skriptům v kódu JavaScript lze v Adwords automaticky pozastavovat či měnit různé entity.
Zvláště, v případě větších kampaní a účtů přijdou vhod. Je zapotřebí ale umět tyto skripty naprogramovat, případně mít někoho, kdo to umí.
Pokud se Vám budou zdát skripty příliš náročné, lze také využívat automatická pravidla. I tato varianta umí uspořit čas.
Abychom nezůstali nic dlužni, v dnešním příspěvku si ukážeme jeden velmi jednoduchý skript pro hlídání pozic. Další skripty se určitě dozvíte v budoucích článcích, které chystáme.
Skript na hlídání pozice
Vycházíme z toho, že chceme mít všechny reklamy na stejné průměrné pozici, ale pozor ve všech kampaních. Tento skript mění denně ceny klíčových slov tak, aby se průměrná pozice každé z reklam přibližovala požadované pozici. Dále jsou vybrána klíčová slova s mírou prokliku (CTR) větší než 1% a průměrnou pozicí lepší, než je požadovaná. U těch je maximální cena za kliknutí snížena.
Funkcionalita spočívá v tom, že si do skriptu nastavíte průměrnou pozici, na které se chcete držet plus toleranci. Do třetího řádku se vkládá číslo, kterým se bude násobit původní cena. Například při vložení 1,1 a ceně 10 bude výpočet 10*1,1 – tedy 11. Při opačném postupu, tedy snižování bude proces následující 10/1,1=9,1.
TARGET_AVERAGE_POSITION = 2
TOLERANCE = 0.1
BID_ADJUSTMENT_COEFFICIENT = 1.05
Nyní je potřeba nahrát skript do Google AdWords.
Hromadné operace ->Skritpy-> +Skript
Skript překopírujeme, autorizujeme ho, spustíme, ještě jednou autorizujeme.
Můžeme si nastavit časový plán, kdy se má skript automaticky spouštět. Nastavíme si frekvenci, jak často, a v kolik hodin.
Ve chvíli, kdy skript projde jednotlivá klíčová slova, zobrazí se dole protokol se změnami. Zde se rychle dozvíte o kolik se u slov zvýšilo/snížilo CPC.
V tuto chvíli máme nastavený skript, který za nás automaticky hlídá pozice a navíc snižuje / zvyšuje CPC.